fredag den 20. april 2012

Fra glæde til frygt på 1 sekund..



Alle ved at det kan gå hurtigt i sportens verden. Alle ved at langt de fleste sporsgrene kan være farlige. Alle ved at sportsfolk kæmper med alt hvad de har i sig. Og alle ved hvordan forskrækkelsen kan føles når det går galt.
Den forskrækkelse oplevede jeg her til aften hvor jeg var taget med Bo i NRGi Arena. Han skulle dømme 3. DM Finale så jeg pakkede kamera'erne og Laura og tog med. Min altid hjælpsomme mor sluttede sig til os derude og så kiggede hun efter Laura mens jeg tog nogle billeder.
Kampen mellem Bakken Bears og Svendborg Rabbits - de evige rivaler - er som sædvanlig tæt og intens. Spændende og godt fightende hold. Kampen bølger frem og tilbage mens tiden går og afslutningen på kampen nærmer sig. Foran med kun 2 point og 1,33 minut tilbage af kampen forvandler glæden og jublen på tilskuerpladserne, på bænken og på banen sig i løbet af kun 1 sekund til tavshed, frygt og nervøsitet, da en af Bakken Bears spillerne ligger livløs på banen under egen kurv. Han ligger længe, alt for længe og en masse tanker farer igennem hovedet på mig. Ser det på nærmeste hold og han ligger bare helt stille. Man begynder og forestille sig de værste ting, men de bliver heldigvis skubbet ud af hovedet igen da jeg kan se at han blinker med øjnene, åbner munden og bevæger sin hånd. Puha, jeg ånder lettet op igen.
En ambulance er blevet tilkaldt, de ankommer og får ham lagt på et spineboard så hans hoved og nakke er fikseret og han bliver båret ud fra hallen under stående klapsalver som i den grad er fortjent, for han, Andreas Jakobsen er en af Danmarks bedste basketballspillere og så er han yderst sympatisk og rar.


Kampen bliver genoptaget efter lidt opvarmning og Bakken Bears ender med at vinde 61-60. Her må jeg tilstå at jeg, som holder med begge hold faktisk - men en lille smule mere med Svendborg Rabbits, synes at det er helt ok med et W for Andreas.


Nu er jeg hjemme igen og oplevelsen sidder stadig i hovedet på mig. Billederne fra dagens kamp er smidt på mac'en til redigering imorgen aften og Bo er gået i seng. Laura faldt i søvn i 3. Quarter og har sovet siden, til trods for at blive læsset fra barnevognen over i bilen og fra bilen og ind i sin seng.


Jeg vil også smutte i køjen og så skal fredagens arbejde på klistermærkefabrikken overståes inden der er dømt familiehygge i Dyrehaven med Bo og Laura og aftensmad i Solbjerg ved mine forældre - Dejlig start på en weekenden spækket med oplevelser :)


/Pigen bag kameraet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar